قیمت تری دی پانل | قیمت تری دی وال | قیمت دیوار تری دی پانل | قیمت پنل 3d

قیمت تری دی پانل | قیمت تری دی وال | قیمت دیوار تری دی پانل | قیمت پنل 3d

قیمت تری دی پانل | قیمت تری دی وال | قیمت دیوار تری دی پانل | قیمت پنل 3d

قیمت تری دی پانل | قیمت تری دی وال | قیمت دیوار تری دی پانل | قیمت پنل 3d

قیمت تری دی پانل | قیمت تری دی وال | قیمت دیوار تری دی پانل | قیمت پنل 3d

  • ۰
  • ۰

الف: عده ای از سازندگان در ساختمان سازی صنعتی از قطعاتی به نام ساندویچ پانل پلی اورتان استفاده می نمایند که یکی از مواد مصرفی در تولید عایق اینگونه پانل ها که اختصاراً (P . U) نامیده می شود ایزوسیانات و ماده پلی یور است و دیگری که به عنوان قیمت قیمت پنل  3dمکمل یا اکتیو مورد استفاده قرار می گرفت گاز فریون ۱۱ به میزان ۱۰ کیلوگرم در هر متر مکعب عایق می باشد که با توجه به تولید پانل های P.U توسط سه کارخانه بزرگ و چندین کارگاه کوچک در کشور که سالانه حدود ۱،۵۰۰،۰۰۰ متر مربع می باشد و جهت تولید این مقدار پانل P.U حدود ۱۵۰۰ تن گاز فریون ۱۱۱ وارد چرخه  آلاینده های محیط زیست می شود، مضافاً اینکه هنگام تولید پانل و پس از آن نیز خطر گاز سیانور ناشی از ماده ایزوسیانات انسان ها، محیط زیست و دیگر جانداران را تهدید می کند.

چنانچه در پوشش دیوار و سقف سالن های سوله ، ساندویچ پنل های پلی استایرن جایگزین پانل های P.U شود علاوه بر حمایت از تولید داخلی قیمت تری دی وال (مواد اولیه پلی استایرن را پتروشیمی تبریز تولید می نماید) از خروج مقدار قابل ملاحظه ای ارز نیز جلوگیری خواهد شد، زیرا مواد اولیه P.U کلاً وارداتی است.ّ حال اگر در ساختمان سازی به جای آجر و دیگر مصالح انواع دیگر پانل های  عایقدار را جایگزین کنیم به جهت عایق شدن دیوارها و سقف ساختمان ها، مصرف سوخت کاهش می یابد در نتیجه دود آلاینده بخاری ها، آبگرمکن ها و شوفاژها به میزان زیاد کاهش می یابد و طبعاً در کاهش آلودگی از ناحیه نیروگاه های گازی نیز شاهد وضعیت بهتری خواهیم بود و شاید دود دودکش های بلند کارخانه های تولید آجر نیز کاهش یابد. نفوذ آلودگی صوتی شهرهای بزرگ به منازل شهروندان کاهش می یابد و آن ها در محیط آرام تری قیمت تری دی پانل به استراحت و تجدید قوا می پردازند. به طور کلی در هزینه های بخش ساختمان سازی و صنایع جنبی صرفه جویی قابل ملاحضه  ای خواهیم داشت.

ساختمان‌های نیمه پیش‌ساخته با صفحات منفرد ساندویچی سقف و دیوار، شامل لایه میانی پلی‌استایرن و بتن پاششی ( 3d panel ):

پانل‌های ساندویچی به صورت قطعات با عرض یک متر و طول سه متر در کارخانه تولید و در محل کارگاه، در موقعیت خود قرار داده و به یکدیگر متصل میشوند. این صفحات در ساختمان به عنوان دیوارهای باربر و جداکننده و سقف و کف ساختمان به طور دلخواه کاربرد دارد. اجزای پانلی شامل یک شبکه خرپایی فضایی متشکل از میل‌گردهای ساده به قطر کوچک، ورق پل‌استایرن و لایه بتن پوشش است. ورق ساخته شده از ماده پلی‌استایرن به ضخامت 4 الی 9 سانتی‌متر در بین دو شبکه جوش شده فولادی قرار می‌گیرد. ورق پلی‌استایرن علاوه بر نقش قالب‌بندی وظیفه عایق حرارتی، برودتی و صوتی را به عهده دارد. در دو سمت ورق پلی‌استایرن، بتن ریزدانه‌ای به ضخامت 4 الی 7 سانتی‌متر با سیستم بتن پاششی اجرا می‌شود. این پانل‌ها، با ضخامت‌های مختلف برای حمل برش و خمش در سقف‌ها و برای تحمل بار محوری و برش عرضی در صفحه پانل، در دیوارها به کار برده می‌شوند. ساختمان های احداثی با 3D رفتار سازه ای جعبه ای شکل (BOX) دارند در این نوع ساختمان ها انتقال نیرو به صورت خطی انجام نمی شود، بلکه به صورت سطحی است، در  قیمت دیوار تری دی پانل ساختمان های با سازه تیر و ستون انتقال بار به صورت خطی است یعنی بار هر طبقه از طریق تیرها  به ستون و از ستون به فوندانسیون منتقل می شود، در ساختمان های تیر و ستونی در هنگام وقوقع زلزله با تخریب سازه ای در هر یک از اجزا اعم از تیرها یا ستون ها تخریب کلی و فروریزی ناگهانی صورت می گیرد، اما در ساختمان های احداثی با 3D چنانچه در اتصال یک دیوار یا سقف یا کف تخریبی ایجاد شود سایر اجزاء بار وارده را تحمل می نماید و مانع از تخریب کلی ساختمان می شوند. اتصال  ساختمان در سازه های اسکلت فلزی یا بتنی پیش ساخته موضعی و محدود است و به خصوص اگر ضعف جزئی در هر یک از اتصالات وجود داشته باشد در اثر نیروی جانبی، ساختمان را در معرض تخریب و آسیب جدی قرار می دهد، اما در ساختمان هایی که با روش 3D ساخته می شوند یکپارچگی اتصالات یکی از مهم ترین ویژگیهای این روش ساختمانی می باشد.

کلیه عملیات نصب پانل‌ها در یک ساختمان همانند اتصالات، تعبیه بازشوها، نصب تاسیسات مکانیکی، برقی و غیره قبل از بتن پاشی مجموعه، انجام می‌شود. یکی از خصوصیات این سیستم، انعطاف‌پذیری آن به هنگام اجرای تاسیسات مکانیکی و برقی است. پس از انجام بتن پاشی، باید سطح بتن پرداخت شود، که این عمل در دو مرحله به وسیله ماله تخته‌ای و ماله فلزی انجام می‌شود. این سیستم برای ساختمان‌های تا 2 طبقه مسکونی مجاز دانسته شده است.

مزایای ساختمان‌های ساندویچ پانل در سه بخش معماری، سازه و اقتصادی عبارتند از:

انعطاف‌پذیری پانل‌های ساندویچی برای ایجاد اشکال مختلف در بازشوها و فضاهای داخلی ساختمان، ایجاد فضای مفید بیش‌تر به دلیل ضخامت کم آن، مقاومت در مقابل حرارت و عایق حرارتی، عایق صوتی، کاهش جرم ساختمان، کیفیت بهتر اجرای اتصالات اعضای سازه‌ای، بازپخش بیش‌تر نیرو به دلیل مکانیزه بودن ساخت پانل‌ها،مقاومت در برابر زلزله، مقاوم در برابر طوفان و گرد باد، تنوع در پوشش، سبکی و سهولت جابجایی، نصب سریع، قابلیت ایجاد انواع شیارهای تأسیساتی، با صرفه و اقتصادی

مقاومت در برابر زلزله: در یک شرایط آزمایشگاهی کاملاً استاندارد با معیارهای شناخته شده ی علمی  جهانی , مقاومت پانلها بسیار بالاتر از حد متعارف پیش بینی شده مناطق با خطر زلزله واقعی است .از  این بابت قطعات پیش ساخته نه تنها با شرایط آزمایشگاهی کاملاً مشابه حوادث واقعی , با موفقیت مواجه شده بلکه در شرایط کاملا طبیعی و واقعی نیز به بهترین حالت از این امتحان سر بلند بیرون آمده است.

عایق حرارتی: استفاده از قطعات پیش ساخته , شرایط بتن ریزی را آنچنان آسان می کند که پیشرفت و اجرای عملیات به دمای محیط و شرایط آب و هوایی منطقه مربوط نمی شود .به عبارتی در دمای بالا, تبخیر و در دمای پائین یخ زدگی به وجود نمی آید و لذا هیچگونه افزوده ای به بتون اضافه نمی گردد و همچنین بتون پس از تکمیل این مرحله که به مراتب در مدتی کوتاهتر از موارد مشابه سنتی صورت می گیرد ,سریعاً با مقاومت بالا بعمل آمده و سخت می گردد.

در دیوار پیش ساخته باربر با قطر 23 سانتیمتر، قابلیت عایق بندی در مقابل حرارت معادل °C Kcal/h m 40/0 بوده که در مقایسه با موارد مشابه سنتی 3 برابر بتن و 7/1 برابر آجر می باشد . دیوار پیش ساخته ای از جنس پلی استایرن مسلح به ضخامت 4 سانتیمتر که از هر طرف به اندازة 3 سانتیمتر سیمان کاری شده باشد ( یعنی جمعاً 100 سانتیمتر ضخامت دیوار ) همچون عایقی با ضریب هدایت حرارتی معادل k w/m 78/0 عمل می کند.

عایق صوتی: یکی از محسنات قابل توجه دیوارهای پیش ساخته, قابلیت نفوذ ناپذیری صداها از آن است. در یک دید کلی دیوار پیش ساخته با ضخامت 4 سانتیمتر , 38 دسی بل صوت را جذب می کند و دیوار پیش ساخته با ضخامت 8 سانتیمتر , 45 دسی بل صوت را جذب می کند.

مقاوم در برابر حریق: کیفیت پلی استایرن مصرفی در قطعات پیش ساخته به گونه ای است که مشتعل نمی شود وبه لحاظ فنی مطابق گروه بندی F قرار می گیرد .

نصب سریع: تجربه ثابت کرده , زمانی که برای ساخت یک ساختمان با قطعات پیش ساخته مذکور صرف می شود به مراتب کوتاهتر از روش های سنتی است.

آزمایش خمش و فشار محوری پانل:

نتایج حاصل از آزمایش بارگذاری عرضی و بارگذاری فشاری روی پانل های ساخته شده در کشور شامل یک لایه پلی استایرن در میان دو لایه بتن می باشد که یک شبکه فضایی از فولاد پیش ساخته جوش دو لایه بتن را به یکدیگر متصل می نماید. شبکه فولادی دو لایه پانل به صورت شطرنجی با ابعاد 50 در 50 میلی متر و قطر 5/2 میلی متر ساخته شده که دو لایه توسط مفتول های ارتباطی متصل می شوند.

1- آزمایش بارگذاری عرضی: آزمایش بارگذاری عرضی بر اساس بند 11 از بخش E72 آیین نامه ASTM انجام شد. خیز وسط دهانه توسط تغییر مکان سنج های الکترونیکی اندازه گیری و پس از کسر نشست متوسط تکیه گاه ها مقدار خیز خالص ثبت می گردد.عرض پانل 44 سانتی متر و هر لایه دارای 2 عدد میلگرد تقویتی 8 Ø می باشد. و ضخامت متوسط نمونه 1/77 سانتی متر اندازه گیری شده است. نمونه تحت بارگذاری رفتاری که از خود نشان داد در بار 750 کیلوگرم شروع به افزایش خیز تحت بار ثابت نمود. در نتیجه ظرفیت بار نهایی پانل شماره یک معادل بار گسترده 6800 کیلوگرم بر مترمربع محاسبه شد.

2- آزمایش بارگذاری فشاری: آزمایش بارگذاری فشاری بر اساس بند 9 از بخش E72 آیین نامه ASTM انجام پذیرفت. خیز وسط دهانه و تغییر طول نمونه توسط تغییر مکان سنج های الکترونیکی اندازه گیری و پس از کسر نشست متوسط تکیه گاه مقدار خیز خالص ثبت می گردد. بارگذاری محوری (فشاری) ابعاد نمونه 44 در 270 سانتی متر ضخامت متوسط 5/77 سانتی متر و نمونه ها بدون آرماتور تقویتی می باشند. منحنی نیرو ، خیز افقی وسط دهانه و منحنی نیرو- تغییر مکان عمودی به ترتیب با استفاده از مقادیر ثبت شده ترسیم گردید. پدیده خاصی تا مرحله کمانش نمونه مشاهده نکردید تا این که در بار حدود 20 تن نمونه در اکثر کمانش در فاصله 1/1 متر از بالای پانل گسیخته می شود. در نتیجه مقدار ظرفیت نهایی باربری نمونه پانل با طولی معادل 70/2 متر بدون قید جانبی برابر 20تن حاصل گردید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی