شماره های تماس

دفتر فروش : ۰۲۶۳۶۷۰۰۰۲۲

مدیر کارخانه: ٠٩١٢٥٢١٠٦٥٥ مهندس پهلوان

مدیر فروش: ٠٩١٢٤٦٤٨٢٨٥ مهندس سپهری

مدیر تولید:٠٩١٢٢٧٨٤١٨٠ مهندس حسین پور

3-1 پانلهای پیش ساخته سبک ( پانل دیواری پیش ساخته )

پانلهای پیش ساخته سبک ( پانل دیواری پیش ساخته ) شامل دو صفحه شبکه جوش شده فولادی میباشند که یک لایه عایق پلی استایرن در میان آن قرار گرفته و توسط تعدادی اعضای خرپایی به یکدیگر متصل شده اند که بعد از نصب، بتن از دو طرف روی آن پاشیده می شود.

3-2 مش یا شبکه جوش شده

از اتصال مفتول های فولادی طولی و عرضی توسط جوش مقاومتی  شبکه ای ایجاد شده که در اینجا مش یا شبکه جوش شده خوانده می شود.

3-3 برشگیر

اعضای خرپای فولادی که توسط نقطه جوش لیست قیمت تری دی پنل به دو لایه شبکه مش متصل می شوند بایستی در فواصل منظم قرار گیرند تا در خواص مکانیکی شبکه جوش شده خلل ایجاد نکنند.

3-4 بتن پاششی

این بتن با طرح اختلاط مخصوص ساخته شده و توسط انواع دستگاه های پیستونی و ماردونی بروی پانل دیواری پیش ساخته پاشیده می شوند.

3-5 آنیلینگ

به عملیاتی حرارتی که باعث از بین رفتن تنش های پسماند ناشی از کشش سرد در مفتولها می گردد، آنیلینگ می گویند.

4   طبقه بندی

پانلهای پیش ساخته به دو دسته زیر طبقه بندی می شوند :

4-1 پانلهای پیش ساخته باربر

پانلهای پیش ساخته باربر به دو دسته زیر طبقه بندی می شوند :

4-1-1        پانل های دیواری تری دی پانل 3d panel

از پانلهای دیوار بعنوان عضو باربر قائم و همچنین عضو مقاوم در برابر بار جانبی استفاده می شود.

در مکان های خاص از سازه که  ابعاد تری دی پنل مفتول های شبکه پاسخگوی بار وارده نباشد، باید با تعبیه آرماتور، پانل دیواری پیش ساخته را تقویت نمود. همچنین دیوارهای برشی دارای بازشو باید به نحوی تقویت گردد که در اطراف بازشوها فولاد تقویتی با سطحی حداقل معادل آرماتورهای قطع شده در هر جهت به صورت شبکه و یا فولاد متمرکز در همان جهت قرار داده شود.

4-1-2        پانلهای سقفی

پانل سقفی ، در سقف بصورت یک دیافراگم صلب عمل می کند.

ضخامت لایه پلی استایرین براساس نحوة کاربرد و طراحی حداقل 6 سانتیمتر ، فاصله شبکه های جوش شده از یکدیگر حداقل 10 سانتیمتر می باشد.

 یادآوری –  از آنجا که شبکه بکار رفته در پانل دارای مقدار فولاد کمی است باید دال سقف تقویت گردد. این کار به دو صورت انجام می گیرد :

الف –  با توجه به طول دهانه و بار وارده، لنگر مقاوم محاسبه شده و یک سری آرماتور تقویتی با فواصل معین در پانل تعبیه می گردد.

ب –  بین هر دو پانل سقفی در عرض معمولا 20 سانتیمتر، ‌عایق پلی استایرن حذف شده و میلگردهای تقویتی در آن ناحیه متمرکز می شوند. در واقع یک سیستم تیر و دال با فواصل حدود یک متر ایجاد می گرد